Wat is Prima aan Primafoon?

Eens in de zoveel tijd komt de burger tot de ontdekking dat er een dienst van het voormalig staatsbedrijf der PTT, heden bekend als KPN, dient te worden afgenomen. Op zich geen schokkende constatering, en mogelijk zelfs een bevredigende ervaring. Ware het niet dat in het kader van de privatisering, of mogelijk op last van de OPTA, is de productkennis van de medewerkers van de Primafoon gedaald tot een buitengewoon laag niveau.
In de zomer van 2005, welke viel in mei, besloten wij de internetverbinding welke wij hebben via ADSL om te laten zetten naar een ADSL verbinding zonder een telefoonaansluiting. Immers sinds de zomer levert KPN deze variant, als wij de webiste van KPN mogen geloven. Dit levert een bezoek aan de Primafoon op, immers het is voor de afnemer een onduidelijke operatie. In het bezit van een ISDN lijn, overgaan naar geen telefoon, ingewikkeld want op de website van KPN werd hier met geen woord over gerept.
Bij de Primafoon werden wij geholpen door een overenthousiaste medewerster, welke ons wees op een nieuwe dienst van KPN: internetplusbellen. Dat bleek dus niet mogelijk. IN de herfst wij weer naar de Primafoon. Het enthousiasme van de medewerkster moet ook tot de hogere regionen van het bedrijf zijn doorgedrongen, want zij was inmiddels vervangen door een onderenthousiast exemplaar. Zij was zo onderenthousiast, nee ADSL zonder telefoon kan alleen als u GEEN telefoon heeft, ja dat wisten wij, daarom willen wij de telefoon ook opzeggen, nee dat kan niet want dan heeft u geen ADSL meer, ja maar zonder telefoon, ja dat kan als u geen telefoon heeft. Deze efficiënte medewerkster van KPN, immers zij was zowel het kastje als de muur, dreef ons bijna tot wanhoop. Het hulpvaardigheids gehalte was zo laag dat wij moedeloos huiswaarts keerden.
Inmiddels hebben wij het ADSL abonnement bij onze ISP opgezegd en keerden wij vandaag voor de derde maal richting Primafoon. Wijs geworden door eerdere ervaringen hadden wij eerst even op internet uitgezocht hoe een en ander te regelen viel. Voor de zekerheid ook maar even afgedrukt.
Ongetwijfeld was de medewerker van de Primafoon goed voorbereid op onze komst. Op onze vraag was het antwoord dat wij dan beter BelBudget konden nemen. Geduldig proberen wij uit te leggen dat dat geen optie is, wij willen ADSL zonder telefoon. Ten lange leste probeert de man van de Primafoon ons dan maar via de klantenservice van KPN op andere gedachten te laten brengen. Helaas voor hem, de klantenservice geeft ons groot gelijk. MEt duidelijke tegenzin verwerkt de man de order.

Geef een reactie